Thursday, January 21, 2016

Filled Under:

CEPAT SEBARKAN! Manusia paling durjana...Sanggup bakar Kucing ini hidup-hidup, namun paling mengejutkan ialah wanita yang menemui kucing di dalam lori

Di petik dari facebook Janet Tan Siok Ha

[APA DOSA DAKU]

Andai seekor Kucing mampu berkata2 ini yg dia ingin berkata " APA DOSA DAKU ".

Semalam selesai sahaja perjumpaan sy dengan seorang sahabat di bangi.

Saya Dan Suami pulang ke rumah, selesai sahaja parking kereta. Sy ternampak seekor Kucing di bawah Lori mengiau - giau memanggil. Suami saya mmg dah kenal peragai saya suka bercakap dengan Kucing, Dia biarkan sahaja. Dalam fikiran sy Kucing nie lapar.

Bila sy hampirinya sy lihat dia seolah2 sedang menahan sakit tapi sy tak pasti dia sedang menahan sakit apa ? Tertapi mmg bau terbakar di kawasan yg dia menyorok , namun sy makin dengil ingin hampirnya kegeluarkannya Dari bawah Lori. Bila sy betul2 nampaknya dengan jarak yg dekat.

Ya Allah sy menagis mengigil2..... Serious sy tak sanggup... Sy terus panggil Suami " Abg Kucing kena Bakar "

Apakah dosanya sehingga org membakarnya sebagai hukuman.
Subhanallah.... Terkedu dah pilu di hati.

Kucing itu dah seolah2 tak percaya pada manusia menyorokan diri di bawah Lori.kami kena pujuk & tarik dia keluar. Habis paha , punggung ,ekor , dibahagia bawah perut , tangan kanan Kucing terbakar.

Sy Dan Suami terus bawa ke klinik haiwan 24 jam. Sebelum apa2 lg yg jaga kat kaunter bg tahu nak jumpa Doktor RM160 belum termasuk rawatan , sy Dan Suami setuju sahaja sbb fikirkan Kucing Oren sakit, bila Doktor hampiri kami dia Tanya berapa kos awak mampu sy berkata around RM300, boleh Doktor bodoh tu kata awk bawalah Kucing nie balik sbb kalau saya rawat dia kos dia akan bermula RM800 ke atas.

Dia langsung tak perasaan nak tolong Kucing yang tak berdosa cuci luka Dan balutkan. Ketika sy pandang pada Doktor ITU hanya berkata " DI MANA HATI , NILAI DUIT LEBIH PENTING."
Kami bawa Kucing Oren tu balik , dalam kereta sy tak Henti menagis melihat dia menahan sakit. Suami belikan Minyak gamak, kapas Dan pembalut kami Buat lawatan kecil kat rumah .

Kami mampu bantu yg terbaik , sepanjang suami letak ubat saya hanya asyik bercakap gan kucing " bertahan ya , sabar , sy tahu awak kuat. Sambil menagis teresak2 melihat dia tahan sakit.Alhamdulillah dia bertahan Dan dah blh lena.
Kami bg Kucing oren nama dia " bertuah".
SBB masih mampu hidup....

Semoga Allah kurang kesakitannya Dan cepat sembuh.




Sumber: Page Penmerah




0 comments:

Post a Comment